DR
Ya, Allah aku bersyukur atas segala nikmat yang kau kurniakan kepadaku. Kumohon agar kau berikanlah kami kejayaan untuk SPM ini. Ya Robb, andainya dia tercipta untukku,kekalkan hubungan kami. .Amin.

Intake # 2
Friday, March 9, 2012 | 8:12 AM | 0 comments


Hell-oh universe-ing ;D
Sat sat, yaa, you guys currently at belog aku, hihi.
* motif : nak cakap blog aku berwajah baru

Okay, bila dah tua macam macam pulak kerja.
Itu ini kita kena buat, hai naik bebai aku cemni.
* pipi merah*



Adik jangan nanges tau, orang lain berebut-rebut nak masuk MRSM.
Silalah percaya, sesewel sewel aku, im a good listener&commenter okay :3
Mulalah khidmat nasihat aku kat bebudak nie. 
Tapi kalau ngengada sangat, aku boh ja sedaih.


Situasi 1.

" Akak, kawan saya nie menanges dari tadi nak balik"
"Dah lama ka dia nanges dik? Kenal tak nie ?"
"Lama jugaklah kak. Tak kenal pun, baru nak kenal dia nanges"

*Krikk krikk*

Baru masuk takkan nak membuli dah kot? *garu kepala*


" Adik, kenapa nanges. Takmau nanges lah, kawan kawan lain semua happy ja"
" Adik orang mana? "
"SP kak"
"Lah, dekat ja pun. Jumaat nie parent mai la. Takmau nanges, kak pun orang SP" 

*Krikk krikk.* Menangis lagi.

"Haaa, adik nie apa nama, haa Athirah. Nanges, nanges puaih-puaih sampai bulan dua. Kalau tak cukup sampai bulan tiga, pi nanges jauh jauh buang"


Silalah faham, aku bukan motherfucker yang nak tatap hang 24 jam pujuk sua botoi susu bagi senyap. 


Solution : Biro Puteri, take over.



Kaunter usha adik adik comel, boleh tempah buat kuli -.-'
* Pakcik nie pun boleh, oh sugardaddy, auww :b *


Siapa cakap pi asrama, jauh dari famili?
* adik kat belakang pun boleh *

Ibu, amik adik balik. Sekolah nie penatlah :(
Belajar kat rumah lah kalau taknak penat.
Belajar masak kan, especially perempuan. Lipat baju, kemas rumah, kan? kan ?

Okay, adik -adik.
Life in hostel is not about exhausted, lack of time, busy or anything useless.
Its about freedom, discipline and memory.
The things that you never get at government school.
* tampar pipi

Kalau setakat nak main explorace yang ada aktiviti macam nie pun nak melalak,
You better? Sila sambung. 


Lembu pun susu, sapi dapat nama.
Budak punya usaha, masuk perut depa dua -->

Tambah tambah kalau ni last checkpoint, 
memang tak dahaga pun lari keliling maktab kan ?


Steady walau dah jadi tepung gomak :)


Ini memang trend. Mandi dalam longkang.
Haaa, sesiapa alergik habaq siap siap. 
Satgi kalut nak saman maktab pulak kan ?
* usha kuku *

Umi, nak balik. Sini kena buat benda pelik-pelik.

Situasi 2.
Pukul 5 pagi, kalut cari towel, berebut toilet nak mandi.


" weh, aku mai dulu "
" mana basket hang? hang tak cop pun."
" kisah apa, aku mai dulu"
" hang bawak kes ni masuk court pun kalah lah, takda bukti, 
dah pi mandi kat sinki."

 Situasi 3.
Balik prep, sibuk iron baju.

" weh, after iron"
" okay."
"wei, aku tunggu dari tadi"
" hang tak after dia pun, mana boleh"
" weh, hang awat? dari pagi tadi lagi." * mata berair*
" kes ni kalau hang bawak masuk court pun kalah, takda bukti,
dah pi iron floor f5."

Situasi 4.
Lights off.

" Top floor Mahsuri, lights off! "
"Dang!"

" wei, lights off lah. Warden jerit dah tue."
" aku tak berani tidoq dalam gelap lah."
" tidoq kat bilik utiliti nuh."
"hang teman nah?"
" Zzzzzzz."
* mata berair*


* wondering
Macamana depa boleh pakai tudung comel ha?
 

Senior pun serabai lagi.
* auchh, terasanya aku -.-"
Kalau homesick setakat benda alah remeh macam ni, jangan bagi kat aku. 
Bagi biro puteri, kalau tak ? 
Kalau tak aku akan amik borang keluar maktab untuk hampa :)



Old things | New things