DR
Ya, Allah aku bersyukur atas segala nikmat yang kau kurniakan kepadaku. Kumohon agar kau berikanlah kami kejayaan untuk SPM ini. Ya Robb, andainya dia tercipta untukku,kekalkan hubungan kami. .Amin.

Nak untung,buat cara nak untung T_T
Saturday, January 21, 2012 | 4:54 PM | 0 comments


Assalamualaikum :)
* blog aku dah comey, wuwuwuw ~

Okay, berbalik pada topic,
* nasi lemak kopi O versi silent stranger nie , hihi :D

Peniaga buat muka mintak kaki semasa meniaga.

Kita, eh aku ecspecially sebagai perempuan, 
mestilah suka gila vavi dengan shopping kan ?

Kalau ada duit sikit nak shopping,kan?
pantang ada duit, kan?
Okay, sila cari laki KAYA :|

semalam,masa dalam kereta OTW nak balik rumah lepaih SHOPPING, hee.
Stalk conversation dua makhluk agung dalam hidup aku nie.

Abah: Tauke kedai nie yang gaduh dengan Asrul.Mama: Kenapa pulak?Abah: Dia boleh pi tengking Asrul, padahai Asrul pelanggan.Mama: Oooooo.

* HAHA, mama aku macam Ayie ja,kita cerita semangek, dia jawab OOO ja T_T

So? the questionatte is,

Laa sapa nak duit aku? Hang ka aku?
Hang nak duit aku, buat cara nak duit!

Selalunya, melayu la yang buat babi macam nie.
Cina, india kuranglaa sebab apa aku pun taktau, hewhew =.='

Yang pasti, aku pernah jugak ada pengalaman, kat Langkawi.
Dah la kat pasaq malam ja, pakcik tue dok buat setai pala dia taktau.

Kita duduk cari barang, dia boleh usha ataih bawah ataih bawah 
buat muka cuka dalam pelam. Nak kena jugak dia nie, HAHA.

* cakap mau kemaih :P

so, aku decided untuk blah sebab barang hanggg..

Bukan la gah mana pun, lain la kalau Pavi wehh, muahaha!
Okay, nasihat.

Untuk para peniaga,
- tak salah kita nak buat muka manih depan customer.* tapi zaman la lain, customer yang pi buat muka comey, nak num boleh ? -.-'
-tak perlu kott nak treat customer kasaq kasaq,budi bahasa kan budaya kita :) *pakcik, hang dah la bermisai, ketaq aku taw dak !
-cakap lembut lembut boleh kan? Yang perempuan, tak payah nak lembut sampai sangap si pembeli, HAHA. Do think first ladies :)
 -Kalau boleh jangan dok mengekoq ja mana pembeli pi, trust me :They'll bite you if you keep doing this shit thing, sebab aku pun pantang orang duk ikut aku. Seriously, aku tak ingin nak curi pun!
-Kalau rezeki murah, buat la SALE bayak banyak sikit, boleh aku borong :D * boleh pulak, macam kedai pak aku T_T 
 Im very sure you all got what i've said en ?
Selamat beramal !
# Dekat SALE aku capital letters,siap bold dengan underline lagi, 
it shows how FOND I am of SALE :D


Old things | New things