DR
Ya, Allah aku bersyukur atas segala nikmat yang kau kurniakan kepadaku. Kumohon agar kau berikanlah kami kejayaan untuk SPM ini. Ya Robb, andainya dia tercipta untukku,kekalkan hubungan kami. .Amin.

Topics on Sunday #1
Saturday, November 5, 2011 | 10:53 PM | 0 comments


Assalamualaikum dan hai ;)

#Home Situation .

Bila Raya,

Semangat neh, semua orang berebut toilet, nak capat siapsiap cuncun nak pi raya,
Ulang, nak pi raya, bukan sembahyang raya T_T

Sedihnyaa, kan.

Balik sembahyang, semua kalut nak pi beraya kat rumah makwe,pakwe,
Kesian mak ayah tinggai kat rumah.

Sedihnyaa, kan.
Balik rumah, mak ajak makan.
Kita kata, kenyang mak, dah makan banyak tadi.
Mak penat masak untuk kita, kita buat taktau buleh.

Sedihnyaa, kan.
Dah tak makan, tak pulak mintak maaf, beraya dengan mak ayah.
Terasa orang tua nuh.

Sedihnyaa, kan.

Ada yang beraya, awaiawai pi tadah tangan mintak duit.
Padahai tiaptiap hari mak bagi duit, siap mintak double,
Banyak cikadak hang,
 Mak pun huluq la even duit takdak.

Kesianyaa, kan.

Lepas tuh , boleh pulak keluar lagi.
Cari duit konon.
Padahai dok meronggeng tak ketahuan hala, susah hati orang tua tuh.

Kesianyaa, kan.

Konklusi :
Inilah realiti sebenar hari raya, sememangnya ada yang gembira ;)
Ada juga yang berduka,
Amaran keras untuk anak-anak, pleasee dont do this ever ;D
Kalau buat , rentuhng, kihkihkih .

# Supermaket

Bila raya,

Semua kalut raya, tinggai la supermaket sorangsorang,
Troli bertempiaran,
Pintu tak tertutup,
Jalan lengang,

Apek geleng kepala, # Haiyaa, bengkelapbengkelap T_T

Bila raya,
supermarket kosong.

Tambahan, tak kosong.
Banggela mai lepak.
Minachi mai korekkorek kaki.
Vetnam berlibur.

Pakguard kata, # Haishh, akibat terlebihan bangsa asing T_T

#Town

Bila raya,
KL lengang, serious.

Tambahan, tak lengang.
Banggela mai diskodisko.
Minachi mai tarik bilik.
Vetnam buat macam kat Vetnam sungguh.

Kita kata, # Biaq kat depa, depa tak boleh raya.

Kesimpulannya :

Bila raya, semua orang busy , hehe.

The End .


Old things | New things