DR
Ya, Allah aku bersyukur atas segala nikmat yang kau kurniakan kepadaku. Kumohon agar kau berikanlah kami kejayaan untuk SPM ini. Ya Robb, andainya dia tercipta untukku,kekalkan hubungan kami. .Amin.

Menantu nak jadi ,
Thursday, November 3, 2011 | 6:34 PM | 0 comments


Assalamualaikum dan hai :)

Im on my way to the wedd wannabe, haha. 
*Skypeeee ;)

Okay , bila pulak turn aku Mr.Khairul ? HAHA, okay , gedik .T_T

Adat & Adab Meminang ;)
*Aceceh , tajuk Konvensyen kottt.


Actually , family mum aku dah tkda orang tua melainkan orang tua yang taknak involved dalam urusan meminang.
So, terpaksalah babah aku jadi jurucakap.


Ceceh , babah aku buad lawak kott. Takda pantun sunting ka apaa.
Tuuuuu, stret cakap.
Haa, hajat saya mai nak pinang anak encik.
Senang , HAHA ;)

Sebab dia takda experience jadi pihak lelaki.

Yang latest pun wakil kakak aku,
okay then.


Thats not the point, the point is.


Bila nak meminang anak orang , tak susah pun.
Susahnya bila kita lupakan adat sesuatu tempat.
Okay, ayah aku bukannya ikut adat sangat sebab dia simple, fine
*Selamat kau sayang ;)


Katakan pihak perempuan tu anak imam , yang ikut adat nak matiii.
Kena pantun , ada cukai segala bagai.
Kita yang konon "Moden" neh , nak cangak apa ?


Nganga? Tadah aiq liuq?
No-no.


Thats why kita kena ingat adat kita.
Okay then,
Macam babah aku kena dulu masa nak kawen mum aku,
*Babah duk buad syokk time cerita , haha , gedik ;p


Atok bawak mai nuhhh serentetan,kumpulan pak imam habaq hangg .
Kau kalau kau Khairul, imam tanya blablabla . Mau kecut perutt kott.


Babah aku selamat sebab bawak imam fly from Malacca kott, haih , hebad orang dulu ;D
Ini dikatakan adat, macammacam lagi .
Jadi?


Kesimpulannya, kita sebagai anakanak IT kena ingat adat kita.
Jangan sampai lupus masuk kubuq.


The one that we forgot is the one that we HAVE to remember, Yes.



Old things | New things