DR
Ya, Allah aku bersyukur atas segala nikmat yang kau kurniakan kepadaku. Kumohon agar kau berikanlah kami kejayaan untuk SPM ini. Ya Robb, andainya dia tercipta untukku,kekalkan hubungan kami. .Amin.

Syawal Semakin Hilang Serinya ;'(
Thursday, September 1, 2011 | 9:27 AM | 0 comments


"Duhai bondaaa , duhai ayahdaaa, dengarkan rayuan anakda yang jauh dimataa.."

Assalamualaikum ;)
Intro lagu yang touching gilaa , HAHA!

Bukan nak buad entry feeling-feeling , tapi dengan niat nak bagi kesedaran .
Selalu kita dengar kan, orang selalu cakap

" Mak buleh ja jaga 10 orang anak , tapi 10 orang anak tak mampu nak jaga 1 mak"
Okayy , cepat cari tisu .
Meh pakad buat Jejak Kasih meh ;D
Yaaa. Tanpa kita sedauu *Mula loghat Melaka dah,rindu*
Banyak realiti terhadap kata kata itu.
And now it happen in my life .

Errrkk , but not towards my mom ;)
It's about my nanny, beloved granny .

She's sick. She's 87 years old.She had 7 children.
Now,she act just,similar like child.
Crying over whole day.

 Bukan nak memalukan atau mengaibkan , aku cuma nak bagi pengajaran.
Bukan aku nak cakap kemaih sebab aku tak jaga, bukan.

Anak-anak nenek aku semua macam tak nak jaga dia.
Dulu,dia kuad.Sangat kuad.
Dulu sepupu papat aku yang duk kat Melaka,semua dia jaga dari kecik.

Sebab itu dia sayang depa lebih*Jelesnyee*
Aku dengan anak mak su aku tak rapat sangat sebab kami duk jauh.

Selang 2-3 buah negeri laa.
Jauhh sangat, setahun 2kali jaa balik sana.

And now,yang rapat tulah tak nak jaga dia.
Depa cakap dia mengada-ngada.
Bagi aku yaa,memang pun but nak buad macam mana kan.
Orang tuaa.

Buat bodoh sudah,jangan layan sangat pe'elnya itu.
Janji makan,pakai dia terjaga.
Yaaa,senanglah aku cakap, aku tak kena .

Ada pulak uncle aku sorang neh tak kasi wife dia jaga nenek aku,
sebab takut bila wife dia "ter"marah nenek,dia berdosa.

Senang gilaa jawapan!Try lah jangan marah,sabar.
Dosa lagi tak jaga makk,uncle.

Last-last,makcik aku yang nenek aku kurang suka itu jugakk jaga dia;D

Post tadi dibawakan khas oleh,Dylaa Rashid;D sempena Aidilfitri ini,bermaaf-maafanlah antara kita .

Conclusion: Anak-anak kenalah sabar dengan kerenah mak bila mereka dah tua sebab macam itulah mereka bersabar menjaga kita ;')Mom , ILY.



 


Old things | New things